Reclamatie calitativa – import intracomunitar

Aspecte intalnite in practica. Intrebari si raspunsuri.

Moderators: ragazza_esuberante, crstmol

Post Reply
STOMAN
Coffe-drinker
Posts: 2
Joined: Thu Sep 17, 2009 3:52 pm

Reclamatie calitativa – import intracomunitar

Post by STOMAN » Thu Sep 17, 2009 3:54 pm

In anul 2008 am realizat un import din Anglia de produse industriale consumabile in vederea revanzarii. Produsele au fost livrate unui client intern in baza unei facturi interne.

Atat factura externa cat si cea interna au fost achitate.

In anul 2009 clientul intern reclama ca marfa nu este conform cerintelor si apeleaza la societatea noastra pentru solutionarea reclamatiei.

Mentionam ca rolul societatii noastre a fost de preluare a produselor reclamate de la client si expediere pentru retestarea produselor la furnizorul extern si nu am emis nici un document extern.

Furnizorul extern a testat marfa, a refacut-o si a returnat-o catre noi, insotita de o factura noua cu aceeasi valoare initiala a livrarii din 2008.

In noua factura s-a mentionat ca aceasta marfa inlocuieste marfa din factura initiala, ca s-a emis un „credit note” pentru valoarea din factura din 2008 si se emite aceasta noua factura.

Intrebare: Care este regimul acestei noi facturi din punct de vedere al TVA si al declaratiei de achizitii intracomunitare si daca se impune vreo masura noua din punct de vedere contabil pentru societatea noastra importatoare.

Va multumesc pentru sprijin.

Post Reply

Return to “TVA la incasare 2014 - forum intelegere sistem”