Inregistrari contabile in cazul utilajelor cu plata in rate

Cheltuieli de constituire. Licente. Programe informatice. Terenuri. Amenajari de terenuri. Echipamente tehnologice. Utilaje. Mijloace de transport. Animale. Plantatii. Intrebari si raspunsuri.

Moderators: ragazza_esuberante, crstmol

Post Reply
dmldone
Site Admin
Posts: 5546
Joined: Thu Nov 23, 2006 11:38 am
Location: Tg-Jiu
Contact:

Inregistrari contabile in cazul utilajelor cu plata in rate

Post by dmldone » Sun Nov 30, 2008 6:00 pm

Ce inregistrari contabile se fac in cazul receptionarii si punerii in functiune a utilajelor achizitionate cu plata in rate?




In conformitate cu prevederile cap.2, Sectiunea 7 “Reguli de evaluare”, pct.54 alin.(1) din Anexa 1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr.1752/2005 pentru aprobarea reglementarilor contabile conforme cu directivele europene, cu modificarile si completarile ulterioare, la data intrarii in entitate, bunurile se evalueaza si se inregistreaza in contabilitate la valoarea de intrare, care se stabileste la costul de achizitie, in cazul bunurilor procurate cu titlu oneros.

Costul de achizitie al bunurilor cuprinde pretul de cumparare, taxele de import si alte taxe (cu exceptia acelora pe care persoana juridica le poate recupera de la autoritatile fiscale), cheltuielile de transport, manipulare si alte cheltuieli care pot fi atribuibile direct achizitiei bunurilor respective.

Precizam ca, potrivit cap.7 “Functiunea conturilor” din Anexa 1 la ordinul mentionat mai sus, valorea instalatiilor tehnice achizitionate se inregistreaza in debitul contului 213 "Instalatii tehnice, mijloace de transport, animale si plantatii", in corespondenta cu creditul conturilor 404, 446, 231, 131, 132, 456.








sursa - anaf.ro

Post Reply

Return to “Active imobilizate”