Fisa post director resurse umane - model

Cadrul legislativ.

Moderators: ragazza_esuberante, crstmol

Post Reply
dmldone
Site Admin
Posts: 5568
Joined: Thu Nov 23, 2006 11:38 am
Location: Tg-Jiu
Contact:

Fisa post director resurse umane - model

Post by dmldone » Thu Nov 06, 2008 10:25 am

FIŞA POSTULUI
MANAGER RESURSE UMANE





DESCRIEREA POSTULUI

Departament: Resurse umane
Denumirea postului: Manager resurse umane
Relaţii ierarhice:
- este subordonat Directorului General
- are în subordine:
- Specialist salarizare
- Specialist recrutare
- Referent resurse umane

Relaţii funcţionale: Stabileşte prin proceduri şi indicaţii metodologice cum trebuie executate
operaţiunile legate de politicile de resurse umane ale firmei, asigură şi urmăreşte realizarea lor la nivel de firmă. În acest sens, are relaţii cu:
- Directorii şi managerii firmei
- Personalul de execuţie

Relaţii de colaborare: cu directorii/managerii departamentelor firmei

Condiţiile fizice ale desfăşurării muncii: - în departamentul resurse umane

Scopul postului

Titularul postului are rolul de a asigura elaborarea şi implementarea politicilor de resurse umane (recrutare, selecţie, integrare, pregătire profesională, motivare, organizare şi relaţii de muncă) care să asigure firmei necesarul de personal corespunzător din punct de vedere cantitativ şi calitativ.

Aspecte legate de protecţia muncii:
- instructajul pentru prevenirea şi stingerea incendiilor
- instructajul pentru prevenirea accidentelor de muncă

Orar de lucru:
- normă întreagă: 9:00-18:00 (pauza de masă 12.00 – 13.00)

I. Activităţi principale
 Angajarea, formarea şi perfecţionarea personalului firmei
 Coordonarea activităţii de remunerare a personalului firmei
 Elaborarea şi implementarea programelor de evaluare a personalului
 Elaborarea şi implementarea sistemelor de motivare a personalului
 Gestionarea relaţiilor de muncă
 Stabilirea şi urmărirea respectării regulilor generale de comportament
 Conducerea şi organizarea departamentului
II. Sarcini şi îndatoriri:
1. Asigură angajarea, formarea şi perfecţionarea personalului necesar firmei
 Identifică/centralizează necesarul de personal din firmă şi urmăreşte încadrarea în limitele aprobate
 Asigură necesarul de personal prin recrutare internă şi externă
 Negociază contractele de angajare şi urmăreşte respectarea clauzelor acestora
 Urmăreşte respectarea echităţii interne şi externe şi propune corecţiile necesare
 Urmăreşte orientarea şi integrarea în organizaţie a noilor angajaţi
 Identifică nevoile de instruire ale personalului, în colaborare cu managementul
 Elaborează programe de instruire şi le implementează în colaborare cu managementul
 Monitorizează piaţa forţei de muncă şi a furnizorilor de servicii din domeniu
 Asigură legătura cu departamentul resurse umane din cadrul firmei-mamă
 Asigură respectarea cadrului legal concomitent cu susţinerea intereselor firmei
2. Coordonează activitatea de remunerare a personalului firmei
 Asigură stabilirea drepturilor salariale şi sociale ale angajaţilor conform negocierii la angajare, legislaţiei în vigoare şi a normelor interne specifice firmei
 Verifică şi avizează documentele de personal cu referire la nivelurile salariale: ştate de plată, declaraţii lunare către instituţiile de stat, adeverinţe de salariat, decizii de transfer, cuantumul bonusurilor şi al altor drepturi cu impact asupra remunerării salariaţilor
 Coordonează activitatea de re-evaluare salarială semestrială, pe baza propunerilor managementului şi în corelaţie cu indicatorii macro-economici
 Urmăreşte asigurarea echităţii interne şi externe printr-o politică adecvată de salarizare
3. Elaborează şi implementează programe de evaluare a personalului
 Elaborează sisteme specifice de evaluare a personalului
 Coordonează şi monitorizează procesul de evaluare
 Centralizează rezultatele evaluărilor şi le analizează în corelaţie cu celelalte activităţi ale departamentului Resurse Umane
 Raportează rezultatele evaluărilor şi înaintează propuneri direcţiei generale
4. Elaborează şi implementează sisteme de motivare a personalului
 Realizează analize la nivelul firmei cu privire la nivelul de satisfacţie a angajaţilor şi propune managementului firmei măsuri de corecţie necesare
 Realizează sondaje cu privire la piaţa forţei de muncă, identifică şi propune măsuri pentru creşterea motivării angajaţilor
 Propune măsuri în vederea îmbunătăţirii structurii de organizare a firmei
5. Asigură buna gestionare a relaţiilor de muncă
 Asigură asistenţa managementului în problemele legate de relaţiile între angajaţi
 Facilitează comunicarea pentru dezvoltarea/menţinerea unui climat pozitiv al relaţiilor dintre angajaţi
 Concepe proceduri şi alte documente specifice firmei pe probleme de relaţii de muncă
 Mediază eventualele situaţii de natură conflictuală între angajaţi
6. Stabileşte şi urmăreşte respectarea regulilor generale de comportament
 Elaborează instrumente de formalizare a politicilor de personal: organigrama, ROI, manualul angajatului, proceduri de lucru etc.
 Informează angajaţii cu privire la politicile de personal ale firmei
 Actualizează şi difuzează la nivel de firmă documentele avizate
 Elaborează şi propune conducerii proceduri de resurse umane, le difuzează şi urmăreşte respectarea acestora la nivel de firma
 Monitorizează respectarea normelor de comportament ale firmei; propune/avizează măsuri disciplinare
7. Conduce şi organizează activitatea departamentului
 Stabileşte sarcinile salariaţilor din subordine şi priorităţi în executarea acestor sarcini
 Elaborează şi actualizează fişelor de post ale salariaţilor din subordine
 Evaluează periodic activitatea salariaţilor din subordine
 Negociază şi conciliază situaţiile conflictuale apărute în relaţiile interpersonale
 Propune recompensarea/sancţionarea personalului din subordine conform normativelor interne
 Aprobă planificarea concediilor de odihnă pentru angajaţii din subordine
 Asigură respectarea normelor interne de funcţionare ale firmei de către personalul din subordine

III.Responsabilităţile postului:
1. Legat de activităţile specifice, răspunde de:
 respectarea numărului de salariaţi aprobat de direcţia generala, selecţionarea candidaţilor care corespund cel mai bine postului şi integrarea noilor angajaţi
 respectarea clauzelor contractuale negociate
 corectitudinea înregistrărilor/actualizărilor în documentele de personal
 corectitudinea elaborării fiselor de post şi a formularelor de evaluare
 calitatea programelor de training aprobate şi de evaluare post-training
 examinarea revendicărilor şi medierea conflictelor în organizaţie
 actualizarea şi comunicarea la nivelul organizaţiei a documentelor de formalizare a structurii organizatorice aprobate: organigrame, ROI, etc.
 respectarea normelor interne de personal si a legislaţiei muncii
2. Legat de funcţiile manageriale, răspunde de:
 coordonarea eficientă a personalului din subordine şi respectarea de către acesta a normelor interne
 dotarea corespunzătoare a subordonaţilor cu resursele necesare
 calitatea pregătirii profesionale a angajaţilor din subordine
3. Legat de disciplina muncii, răspunde de:
 îmbunătăţirea permanentă a pregătirii sale profesionale şi de specialitate
 păstrarea confidenţialităţii informaţiilor şi a documentelor legate de firmă
 utilizarea resurselor existente exclusiv în interesul firmei
 respectarea prevederilor normativelor interne şi a procedurilor de lucru privitoare la postul său
 adoptarea în permanenţă a unui comportament în măsură să promoveze imaginea şi interesele firmei
 implicarea sa în vederea soluţionării situaţiilor de criză care afectează firma

IV. Autoritatea postului:
 Reprezintă compania în relaţia cu autorităţile publice pentru probleme de personal
 Negociază clauzele contractelor de angajare în limitele stabilite/agreate de direcţia generală
 Semnează contractele de muncă la rubrica angajator
 Semnează state de plata, declaraţii lunare către instituţiile de stat, adeverinţele de salariat, contracte cu furnizorii de servicii specifice departamentului, actele necesare în vederea obţinerii avizelor pentru cetăţenii străini, corespondenţa departamentului
 Stabileşte modificările cu impact asupra salariului în conformitate cu politica firmei
 Elaborează şi difuzează la nivel de firmă norme, reguli şi proceduri de resurse umane aprobate de conducere
 Propune măsuri de optimizare a structurii organizatorice şi a modalităţilor de lucru
 Solicită angajaţilor informaţii/documente legate de problemele de resurse umane ale firmei
 Solicită respectarea normativelor de resurse umane, propune managementului sancţiuni pentru angajaţii ce nu se conformează acestora
 Avizează: fişe post/evaluare; cereri de concediu, modificări de orar, prime/sancţiuni pentru personalul firmei
 Susţine/respinge propunerile managementului legate de continuarea activităţii după perioada de probă a angajaţilor firmei (motivând în cazul refuzului)
 Utilizează metodele disponibile intern şi extern de documentare în domeniul legislaţiei muncii
 Stabileşte prioritatea executării sarcinilor pt. subordonaţi şi ia măsuri de eficientizare a activităţii lor
 Propune recompense/sancţiuni pentru personalul din subordine, semnează cererile de concediu
 Semnează formularele de avans şi decont pentru personalul din subordine
 Decide prelungirea sau încetarea activităţii după perioada de probă a subordonaţilor
 Utilizează echipamentele/consumabilele, maşina, laptopul şi telefonul mobil puse la dispoziţie de firmă.



SPECIFICAŢII DE PERSONAL

Nivel de studii: studii superioare
Cursuri de pregătire: Management, Resurse Umane, Psihologie, Legislaţie
Experienţă:
- în specialitate: experienţă în domeniu min. 4 ani
- pe post: 2 ani experienţă pe post asemănător

Cunoştinţe necesare:
 Psihologie organizaţională
 Cunoştinţe juridice/legislaţia muncii
 Limba engleză (citit, scris, vorbit)
 Cunoştinţe de management
 Cunoştinţe privind tehnici de negociere
 Operare PC (MS Office)
 Cunoaşterea pieţei locale a forţei de muncă
 Cunoaşterea generală a mediului de afaceri românesc
 Cultură generală

Aptitudini şi deprinderi necesare:
 Aptitudine generală de învăţare
 Aptitudini de comunicare orală şi scrisă
 Abilităţi de negociere
 Acordare de consultanţă şi consiliere
 Aptitudini de conducere: previziune, organizare, decizie, coordonare, control - evaluare

Cerinţe pentru exercitare:
 Inteligenţă de nivel superior
 Echilibru emoţional
 Capacitate de a evalua şi a lua decizii
 Abilităţi de lucru cu oamenii
 Rezistenţă mare la stres
 Trăsături pozitive de caracter: exigenţă, obiectivitate, spirit critic, consecvenţă în acţiune
 Comportament adecvat (limbaj, vestimentaţie, reguli de politeţe)
 Conducerea şi controlul oamenilor
 Capacitate de abstractizare
 Încredere in sine
 Organizare personală
 Aptitudine generala de învăţare
 Aptitudini de comunicare orală şi scrisă
 Abilităţi de negociere, de consultanţă şi consiliere
 Capacitate de adaptare
 Iniţiativă
 Spirit practic
 Dorinţa de a se informa
 Dorinţa de a oferi ajutor altor persoane
 Amabilitate
 Activism
 Motivaţie


via - contacafe_club yahoo group

Post Reply

Return to “Codul muncii”